MOL csapat Vívás Blog

Szilágyi Áron: Én is mindig felpörögtem, ha világklasszissal vívtam

2014.03.22. 11:33 | MOL Csapat Blog | Szólj hozzá!

szilágyi áron.jpgSzilágyi Áron továbbra is tartja kiváló formáját, hiszen az idei három Világkupa versenyen egy első (Madrid) és egy második (Budapest) helyet szerzett. Legutóbb a Gerevich-Kovács-Kárpáti férfi kard Grand Prix-n remekelt, ahol csak a döntőben kapott ki, a koreai Kim Jung Hvan-tól.

Áronnak két érdekes összecsapása is volt a versenynap folyamán, mindkétszer olasz ellenféllel szemben. A Berre elleni negyeddöntőben szinte végig fej-fej mellett haladtak, majd 14-14-nél Áronnak sikerült bevinnie a győztes találatot. A találkozó után sokaknak feltűnhetett, hogy Áron elnézést két ellenfelétől.

„Mind a kettőnk szándéka az volt, hogy együttes legyen az utolsó találat és a hosszabbítás döntsön a továbbjutásról. Ezúttal csak a szerencsének és a gyorsaságomnak volt köszönhető, hogy nekem sikerült bevinnem. Ilyenkor szokás elnézést kérni, ráadásul Berre nem olyan, mint egy-két a honfitársa, ő egy nagyon sportszerűen küzdő versenyző” – mondta Áron a szokatlan, ám roppant sportszerű lépésről.

Az elődöntőben egy másik olasz Samele várt rá, akiről Áron úgy érezte, tart tőle. Ez valahol érthető is, hiszen az elmúlt években már többször is találkoztak különböző világversenyeken, és az olasznak nem sok babér termett ezeken az összecsapásokon.

„Talán nem tűnik szerénytelenségnek, ha azt mondom, tettem le már annyit az asztalra, hogy tartsanak tőlem. Ugyanakkor a sportban, ha valaki egy erős versenyzővel kerül szembe, akkor annak motiválnia kell őt. Amikor én fiatalabb koromban olimpiai-, világbajnok vívókkal kerültem szembe én is felpörögtem és megpróbáltam magam még jobban odatenni” – mondta azzal kapcsolatban, mekkora motiváló erőt adott, számára korábban, ha egy erős ellenféllel találta magát szemben.

Erre a legjobb példa a 2007-es szentpétervári világbajnokság, ahol az akkor 17 esztendős gimnazista Szilágyi - Nemcsik Zsolt, Lontay Balázs, és Decsi Tamás társaként – csapatban világbajnoki aranyérmet szerzett. Ugyan csak az utolsó pillanatban került be a keretbe, mert Lengyel Balázs megbetegedett, de az orosz városban végül nem csak kiegészítő ember volt.

A csapat menetelése során egyértelműen a nap legnagyobb magyar győzelmét aratta, amikor az oroszok ellen az utolsó előtti párban, vesztett állásból 8-3-ra győzte le a vívósport egyik legnagyobb egyéniségét, az ötödik egyéni vb-aranyát éppen Szentpéterváron megszerző, négyszeres olimpiai bajnok Pozdnyakovot.

Szóval ilyen volt Áron, ha nagynevű ellenféllel szemben kellett pástra lépnie. Mostanra viszont – mindössze 24 évesen – sok vívó számára ő lett a nagynevű ellenfél.

A bejegyzés trackback címe:

https://molcsapat-vivas.blog.hu/api/trackback/id/tr785873434

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása