MOL csapat Vívás Blog

Szilágyi Áron: Egyértelmű a célom, érmet szeretnék Londonban

2012.05.20. 13:42 | MOL Csapat Blog | Szólj hozzá!

Szilágyi Áron a 10. helyen végzett a hétvégén a kardvívók madridi egyéni Világkupa versenyén. Ezzel a teljesítményével – az elmúlt évekhez hasonlóan – ő lett a legeredményesebb magyar. A 22 éves magyar vívó két meccset nyert a 64-es táblán, a nyolcaddöntőben azonban 15-14-re kikapott a francia Bolade Apithy-től.

„Elégedett nem vagyok, de igazából nem is nagyon szomorkodom az eredmény miatt. Ezek a versenyek arra jók, hogy felmérjem, mik azok a hibák, amiket a hátralévő időben feltétlenül ki kell javítani” – mondta a Vasas világbajnok kardozója.

Az elmúlt két Világkupa viadal megmutatta számára mik azok a dolgok, amelyeken még hangolnia kell. Áron szerint sokkal nagyobba koncentráció és figyelem szükséges az asszók vége felé, hogy az addig megszerzett előnyét meg tudja tartani.

„Athénban és Madridban is hiába vezettem, megengedtem, hogy több tust is adjanak, és a végén én kaptam az utolsó találatokat. Ez mentális eredetű probléma, de az olimpiáig, szakemberek segítségévek igyekszem ezt kijavítani” – mondta Áron.

Elismerte, jelenleg még nincs meg benne azaz érzés, hogy jelentős előny birtokában „agyonverje”, „kivégezze” ellenfelét. Az elkövetkezendő időben leginkább azon kell dolgoznia, hogy vezetésénél ne az ugorjon be, hogy már majdnem megvan a győzelem, hanem az, hogy addig nincs vége a meccsnek, amíg nem nyer.

„Emellett ezeken a viadalokon folyamatosan térképezem fel az ellenfeleket, hogy Londonban majd mivel tudom meglepni őket. A most engem kiverő Apithy-vel is már többször összekerültem, de tudom, ha legközelebb találkozunk, mit kell másképp csinálnom” – mondta a londoni olimpia egyetlen magyar kardozója.

„Szomorú vagyok, hogy a csapat nem jutott ki és most egyedül én képviselem a magyar férfi kardvívást. Azonban nincs rajtam nagyobb teher, mint bármelyik másik versenyen. Megpróbálom megmutatni, hogy nem csak én tudok eredményes lenni és a magyar kardvívás sem egy leírandó dolog. Ha én jó eredményt érek el, akkor kicsit átgondolják azok is a véleményüket, akik leírták a magyar kardvívást” – mondta az olimpia, ösztönző hatásáról.

Addig legfőbb célja a jelenlegi világranglista pozícióját megőrizni, ez ugyanis egy jobb sorsolást jelenthet számára. Erre még két versenyen lesz lehetősége, a június 15-én kezdődő Legnanó-i Európa-bajnokságon illetve a rögtön utána következő chicagoi Világkupán.

„Jelenleg hatodik vagyok a világranglistán, de az olimpián nem fogadnám el ezt a helyezést, mindenféleképpen egy érem megszerzése a cél. Nem azért utazom ki, hogy hozzam a papírformát, egyértelműen az a célom, hogy ennél jobb, dobogós helyezést érjek el” – mondta őszintén az olimpiai céljairól.

A bejegyzés trackback címe:

https://molcsapat-vivas.blog.hu/api/trackback/id/tr884527259

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása