MOL csapat Vívás Blog

Bronzérmet és ötödik helyet ért a remeklés az Eb-n

2011.07.21. 20:49 | MOL Csapat Blog | Szólj hozzá!

Szilágyi Áron egyéniben bronzérmet szerzett, a csapattal pedig az ötödik helyen végzett a Sheffieldben a vívó Európa-bajnokságon. A fiatal kardozó ezzel a teljesítményével – idén nem először – a magyar együttes legjobbja volt.

„Egyéniben nagyon jól ment, hiszen a selejtezőt 6-a-val sikerült hoznom, ennek ellenére a 32 között egy roppant erős ukrán, Jagodka következett. Végig szoros meccset vívtunk, de a végén előhúztam egy-két akciót amivel megleptem, és így megtudtam verni” – mondta első egyenes kieséses meccséről a fiatal sportoló.

A folytatás se volt könnyebb, hiszen az olimpiai bronzérmes francia Nicolas Lopez következett, akit magabiztosan 15-11-re vert, majd a az athéni olimpiai bajnok olasz Aldo Montano következett.

„Nagyon meg akarta nyerni ezt a meccset, de az elején elhúztam 8-3, és végig kézben tartottam az asszót. A vége felé elég olaszosan viselkedett, időt húzott, folyton reklamált. Ezzel kicsit megzavart és feljött, de az utolsó tusra ellene is váratlant húztam, amivel megleptem. Mivel teljesen tiszte, egylámpás találat volt, így a döntő tus után már nem is reklamált” – mondta Áron a negyeddöntőről.

Az elődöntőben is jól ment a 21 éves klasszisnak, hiszen már 10-5-re is vezetett a francia Apithy ellen, de ellenfele ekkor stílust váltott és agresszív vívása nem tetszett neki, így 14-14-nél sikerült egyenlítenie. A döntő találatnál Áron egy visszavágással próbálkozott, de egy pillanatnyit elkésett vele.

Taktikailag megvan, hogy ki ellen mit kell utolsó tusra vívnom, de most sajnos elkéstem vele. Talán a korom és a „rutintalanságom” miatt nem viselkedtem vele olaszosan, és nem reklamáltam folyamatosan, a vívásával akarta legyőzni ellenfelét. Ez végül nem sikerült, így végül első Európa-bajnoki érme bronz lett.

A csapatversenyen a lengyeleket magabiztosan verték. A vége felé feljöttek, de sima lett és kétség sem fért hozzá hogy megnyerik. A negyeddöntőben az olaszok következtek, akik 45-38-ra jobbnak bizonyultak a magyar együttesnél. A mieink közül Szilágyi vívott a legjobban, hiszen plusz kilenccel zárta a meccset, de a többieknek nem jött ki ennyire a lépés, így csak az ötödik helyért vívhattak.

„Az olaszok elleni elvesztett meccset nagyon sajnáltam, mert úgy éreztem, hogy aznap nagyon jól megy a vívás, jól pörgött a lábam, és több váratlan megoldásom is bejött. Ennek ellenére kikaptunk. Amíg egyéniben csak a saját eredményem érdekel, addig ilyenkor – és egyéniben is - nem jó látni, ha egy magyar kikap. és nem jut előrébb”.

A folytatásban a csapat szoros meccsen, de legyőzte az ukránokat, majd az ötödik helyért vívott találkozón sajnos kikapott a fehéroroszoktól. Áron elismerte, lélekben elfáradtak erre a meccsre. 

Ugyanakkor az olimpiai kvalifikáció szempontjából nem volt különösebb tétje a találkozónak, hiszen ez a győzelem csak két pontot jelentett. Sokkal fontosabb lesz az októberi világbajnokság, amely dupla szorzóval számít.

Az olasz, orosz, német hármas már szinte biztos olimpiai résztvevőnek számít, és a románok is többször odaértek a világversenyeken a dobogó közelébe, így ők befoghatatlannak tűnnek. Áron szerint a magyar együttes a fehéroroszokkal lesz nagy harcban az utolsó európai helyért.

A bejegyzés trackback címe:

https://molcsapat-vivas.blog.hu/api/trackback/id/tr563087429

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása