MOL csapat Vívás Blog

Áron éppen pihent, amikor megtudta, hogy nyert

2011.05.03. 19:06 | MOL Csapat Blog | Szólj hozzá!

Az elmúlt hétvége egyik legjelentősebb magyar sportsikere Szilágyi Áron nevéhez fűződik. A magyar versenyző nyerte a kardozók athéni Világkupa-versenyét. Kovács Tamás szövetségi kapitány tájékoztatása szerint Szilágyi szenzációsan vívott pénteken, és már csak azért is nagy sikerként értékelhető az első helye, mert hatalmas, 194 fős mezőnyben harcolta ki.

Áron a 64-es táblán a fehérorosz Valerij Prijemka, a spanyol Pablo Moreno, a német Benedikt Wagner és Richard Hübers legyőzésével jutott el a legjobb négyig, ahol 15-12-re verte a francia Bolade Apithyt. A döntőben a 2009-ben világbajnok, tavaly vb-ezüstérmes német Nicolas Limbach várt volna rá, de ő - miután sérülten 15-9-re megverte a román Rares Dumitrescut - visszalépett.

„Jól indult a kvalifikációegyéniben, hiszen megnyertem az első versenyt. Nagy szerencsém volt végig, de a sportban elengedhetetlen a szerencse is. Az első fehérorosz ellenfelem, rutinos versenyző, szorosan tartotta is magát, de azért sikerült legyőznöm” – értékelte teljesítményét a magyar sportoló.

„Jött egy spanyol, akit annyira nem ismertem, őt megvertem, majd miután kiverték a koreai világelsőt, jött két német, akiknél tudtam, hogy jobb vagyok és meg is vertem őket”.

Áron az elődöntőben az ellen a francia Apithy ellenlépett pástra, aki tavaly az Eb-n a legjobb között megverte és meghiúsította az annyira remélt éremszerzését. Ezúttal azonban sikerült a nemes bosszú.

„Miközben néztem a másik elődöntőt, láttam, hogy a világranglistát vezető Limbach elhúzott 8-1-re, de megsérült. Eleinte nem tűnt annyira komolynak, bár sokáig ápolták. Ennek ellenére végigvívta a meccset és megverte a Dumitrescut” – mondta a magyar vívó.

Azt azonban nem tudta mennyire súlyos a német sérülése, csak amikor az olasz vívók és más nemzetbeliek is sorra jöttek gratulálni, akkor tudatosult benne, hogy Limbach visszalépett, nem lesz döntő és meccs nélkül nyerte meg a Világkupát.

Az öröme azonban csak egy napig tartott, mert a másnapi csapatverseny során már nem szerepeltek jól a magyar vívók, a csapat csupán 13. helyen végzett.

A bejegyzés trackback címe:

https://molcsapat-vivas.blog.hu/api/trackback/id/tr822875178

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása