MOL csapat Vívás Blog

Szilágyi Áron nem ijed meg befejező emberként sem

2013.04.07. 22:02 | MOL Csapat Blog | Szólj hozzá!

szilagyi2.jpgA férfi karvívók legutóbbi – moszkvai - Világkupa-versenyén a magyar csapat mindenkinél jobb volt. Sorrendben az Egyesült Államok, majd Románia, Ukrajna, a döntőben pedig a házigazda oroszokat győzték le és nyerték meg  idén másodszorra a soros Vk-t. A csapat február 10-én Madridban is a dobogó tetejére állhatott, egy héttel később, Padovában pedig ezüstérmesként zárt.

A Szilágyi Áron, Gémesi Csanád, Iliász Nikolász, Gáll Csaba összeállítású együttes fontos győzelmet aratott, hiszen 2007 óta először és ráadásul otthonában győzte le az orosz együttest. A magyar csapat egész nap meggyőzően vívott, a döntő mégis hallatlan izgalmakat hozott, hiszen végig vezettünk, de a végén, 44-44-nél kiegyenlítettek a hazaiak, majd Szilágyi bevitte a mindent eldöntő találatot.

„Annak ellenére, hogy nem készültünk külön a versenyre, és szinte az edzésekről lendületből mentünk rá, bármilyen hihetetlen, de nem izgultam a főpáston. Emlékszem, amit megtanultam az olimpia előtt, és most is igyekeztem a körülményeket kizárni” – mondta Áron arról, mit érzett a döntő találat előtt.

„Tisztában voltam vele, hogy mit engedhetek meg magamnak, tudtam mit akar az ellenfelem csinálni. Biztos voltam benne, hogy hátrébb húzott kézzel fog támadni arra vár, hogy én kilépek. Ezért támadtam egyenes hosszú lépéssel és neki nem sikerült eltalálnia” – elevenítette fel Áron a mindent eldöntő tust.

Mint elmondta, a csapatban az utolsó asszókra nagy hangsúlyt fektetnek. Ez az elmúlt időben mindig neki jutott és éppen ezért próbál minél többet kihozni magából. „Tisztában vagyok vele, hogy nem csak az én sorsom, de a csapat sorsa is múlhat rajta” – mondta a londoni olimpia első magyar aranyérmese.

Elárulta, amikor befejező ember volt, eddig mindössze kétszer fordult elő vele, hogy előnyből kikapott a csapat.

„Eddig jó az átlagom, és többnyire meg tudtam oldani a feladatomat kiélezett szituációkban is. Bízom benne, hogy ez a fajta mentális erő továbbra is velem lesz”

A csapat az elmúlt évek sikertelensége után idén remekül teljesít, és valamennyien bíznak benne, az a lendület kitart egészen az augusztus 5-én kezdődő budapesti világbajnokságig.

Navarrete József, a válogatott edzője, Somlai Béla segítője elmondta, tavaly november óta dolgoznak, készülnek a budapesti világbajnokságra. Szerinte Moszkvában mind taktikailag, mind technikailag, mind összetartásban jól vizsgázott a csapat. Hangsúlyozta, hogy ez a verseny is felkészülés, erőgyűjtés volt arra, hogy a budapesti világbajnokságon ott legyen a legjobb három között a magyar válogatott.

A bejegyzés trackback címe:

https://molcsapat-vivas.blog.hu/api/trackback/id/tr765206360

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása