MOL csapat Vívás Blog

Szilágyi Áron: Még várat magára, hogy felfogjam, hogy olimpiai bajnok vagyok

2012.08.03. 07:24 | MOL Csapat Blog | Szólj hozzá!

szilagyi2.jpgA londoni olimpia első aranyérmét a kardvívó Szilágyi Áron szerezte. A Vasas sportolója már az ötkarikás játékok előtt elmondta, bárhogy végez, augusztus másodikán hazajön. Így is tett, és hatalmas meglepetés volt számára, hogy a repülőtéren több száz fős tömeg fogadta.

Barátai és csapattársai olyan pólóban fogadták, melyen Szilágyi képe volt, és amikor meglátták a bajnokot, azonnal a Himnusz éneklésébe kezdtek, amihez a több száz fős nézősereg azonnal csatlakozott. (A Himnusz előadása nem volt véletlen, hiszen amikor Áron a dobogó tetején hallgatta, egy egészen kurta-furcsa módozatát adták elő.)

Áron a Himnusz után megszólalni sem tudott, hiszen barátai azonnal több üveg pezsgőt locsoltak rá és mindenkire, aki a közelében állt. Jó pár percnek kellett eltelnie, mire Áron végre a szülei és a családja közelébe tudott férkőzni. Szinte szavak nélkül ölelték egymást, miközben a fotósok szinte összeverekedtek, hogy minél „emberibb” képet tudjanak készíteni róluk.

„Nagyon jó újra itthon. Számítottam rá, hogy sokan kijönnek, de azt nem gondoltam, hogy ilyen sok ember kíváncsi lesz rám. Nagyon várom már, hogy végre otthon legyek a családommal. Bár hamar hazajöttem, de tegnap szerencsére élőben láthattam Gyurta Dani olimpiai címét” – mondta a rögtönzött sajtótájékoztatón London első bajnoka.

Természetesen ezúttal sem felejtette el megemlíteni azok nevét, akik segítették pályafutása során és az angol fővárosban is. A pszichológusok, erőnléti edző és gyúró mellett elsősorban korábbi edzőjének Gerevich Györgynek és jelenlegi mesterének Somlai Bélának mondott köszönetet.

„Külön köszönöm a családomnak és a barátaimnak, akik akkor is mellettem álltak és bíztak bennem és támogattak, amikor nem ment annyira a vívás és nem a csúcson voltam” – mondott köszönetet azoknak, akik nem a sport területén állnak közel hozzá.

Áron a saját versenyéről elmondta, hiába próbálta teljesen kikapcsolni a külvilágot, a magyar szurkolók olyan hangulatot teremtettek, hogy nem lehetett őket nem hallani, és bárhova nézett, mindenhol magyar zászlókat látott.

„Próbáltam úgy felfogni az egészet, mint ha ez is csak egy sima verseny lenne, és talán emiatt is, még várat magára, hogy felfogjam, olimpiai bajnok vagyok Az elmúlt három napban nem sokat tudtam pihenni, sok dolgom volt. Szerencsére tegnap már „átkapcsoltam” szurkolóvá és több más sportolóval együtt nézhettem Gyurta Dani úszását” – mondta Áron. 

A sajtótájékoztatón Markovits László a Vasas elnöke elmondta, büszkeséggel tölti el, hogy Áron a Vasas családhoz tartozik. Csampa Zsolt a vívószövetség elnöke szerint hatalmas dolog, hogy a magyar vívósportnak ismét van olimpiai bajnoka és reményét fejezte ki, hogy Áron jövőre a budapesti világbajnokságon is bizonyítani tudja klasszisát.

A bejegyzés trackback címe:

https://molcsapat-vivas.blog.hu/api/trackback/id/tr674693246

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása