MOL csapat Vívás Blog

Szilágyi Áron: Én az eredményekkel próbálok kitűnni

2012.03.27. 09:25 | MOL Csapat Blog | Szólj hozzá!

Bő egy héttel ezelőtt, a moszkvai Világkupán eldőlt, hogy a magyar férfi kardválogatott nem lehet ott a londoni olimpián. Így az eddigi legsikeresebb magyar sportágban csak Szilágyi Áron fogja képviselni hazánkat. Azóta többen több helyen nyilatkoztak az okokról és az ide vezető útról, csupán a legérintettebbeket, a vívókat nem kérdezte senki. 

„Amióta a válogatottban vívok, csak az adósságról hallok. Én nem vagyok közgazdász, de ha nincs pénz meg kell húzni a költségvetést. Szerintem ez ennyire egyszerű. Ugyanakkor az utánpótlás csak részben pénzkérdés” – mondta Szilágyi Áron, akit a legtöbben a jelenlegi magyar vívás egyetlen világklasszisának tartanak. 

A még mindig csak 22 esztendős sportoló úgy véli, nem kell akkora összeg hozzá, hogy valaki beindítson egy vidéki klubot. Véleménye szerint az elmúlt évek legjelentősebb hibája az volt, hogy engedték a meglévő klubokat bezárni, ezáltal a magyar edzőknek nem maradt más választásuk, mint hogy külföldre menjenek. 

„Az utánpótlásnál fontos hogy egy adott sportágban sok gyerek legyen. A vívásban azonban jelentős sportág menedzselési problémák vannak, szinte teljesen főváros orientáltságú a sportág” – véli Szilágyi. 

Az mindenesetre elgondolkoztató, hogy a legutóbbi olimpián egyetlen bronzérmet szerző sportág vezérkara átvészelte ezt a négy évet, és ha Londonban nem lesz eredmény akkor se várható nagy változás. 

Áron szerint a külföldön dolgozó magyar edzők mind hazajönnének, ha megteremtenék számukra a megfelelő egzisztenciát. Magyarországon azonban hiányoznak azok a klubok, amelyek ezt meg tudják teremteni.

„Én még szerencsés helyzetben vagyok, mert a Vasas fenn tud tartani 6-8-10 edzőt, de mások nem. Ha lenne 10 ilyen klub máris 100 edzőről beszélnénk”. Áron mindenesetre nagyon örül, hogy mestere Somlai Béla a Vasas mellett a válogatott keretedzője is, hiszen így teljesen átlátja és irányítja a felkészülését.

„Így nem kell egyeztetni a napi munkával kapcsolatban. Amíg más keretedzők voltak, addig ez nehéz volt. Az ember könnyebben megzavarodott, hiszen kapott egy utasítást a klubjában, majd a válogatottnál teljesen mást mondtak” – utalt Áron arra, hogy akadtak olyanok, akik kifogásolták, hogy a válogatottnál ugyanaz a szakember foglalkozik vele, mint a klubjában. 

„Úgy gondolom 22 évesen, ilyen fiatalon nem az én feladatom, hogy vezéregyéniség legyek, hiszen a keretben több, nálam idősebb, rutinosabb vívó is szerepel. Én az eredményekkel próbálok kitűnni, de nem váltam vezéregyéniséggé. A kadett junior vb-ken tudtam vezér lenni, és akkor két vb-címet is nyertünk, de az én értékrendem szerint, jelenleg még a rangsorban előrébb lévő vívók vannak a keretben” – mondta arra a felvetésre, miszerint neki kellene a vezéregyéniségnek lenni a jelenlegi válogatott keretben.

Áronra a londoni olimpiáig még számos verseny vár, legközelebb négy hét múlva az athéni Világkupán szerepel, melyet tavaly megnyert. Azt követően még három Vk verseny és egy Európa-bajnokság vár rá, majd egy négyhetes felkészülés az olimpiára. 

A bejegyzés trackback címe:

https://molcsapat-vivas.blog.hu/api/trackback/id/tr324341615

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása