MOL csapat Vívás Blog

Szilágyi Áron: Egy pillanatnyi mentális válságba kerültem

2013.03.28. 10:56 | MOL Csapat Blog | Szólj hozzá!

szilágyi áron 2.jpgSzilágyi Áron továbbra is remekel az idei szezonban. A londoni olimpia első magyar aranyérmét nyerő kardvívó a Vk-sorozat idei első három állomásán - Madridban, Padovában és Budapesten - bronzérmes volt, míg legutóbb Moszkvában a csapattal aratott fantasztikus győzelmet.

A Szilágyi Áron, Gémesi Csanád, Iliász Nikolász, Gáll Csaba összeállítású együttes a 16 gárdát felvonultató viadal első fordulójában az Egyesült Államok legjobbjait győzte le 45-35-re, majd a negyeddöntőben a románok ellen is magabiztosan, 45-36-ra nyert. A legjobb négy között az ukránok voltak a riválisok, de ők sem tudták megállítani az olimpiai bajnok Szilágyi vezette csapatot, amely 45-40-re diadalmaskodott. 

A fináléban a házigazda oroszok ellen végig a magyar együttes vezetett, de a végén, 44-44-nél kiegyenlítettek a hazaiak. A legvégén Szilágyi - a magyar csapat befejező embere - óriási izgalmak közepette bevitte a mindent eldöntő találatot, így a magyaroké lett a diadal. Áron talán csak az egyéni verseny miatt lehet csalódott, hiszen a negyeddöntőben 15-12-re kikapott a német Maximilian Kindlertől.

„Nem tudom elmondani mi történt, egy pillanatnyi mentális válságba kerültem. Nem lebecsülve a német vívót, álmomból felkeltve is meg kellene őt vernem. Most azonban végig ő dominált, én csak kerestem magamat, beszűkültem. Egész egyszerűen abban az asszóban nem voltam képben” – mondta Áron önkritikusan saját teljesítményéről.

A Vasas klasszisának idén ez volt zsinórban a negyedik világkupa viadala. Mint elmondta, nem készülnek mindegyikre külön, szinte lendületből érkeznek egy-egy viadalra. „Most is lendületből mentem és ez ezúttal csak három asszóra volt elegendő. A végén már mindenen bosszankodtam és nem tudtam a vívásra figyelni. Már azon is bosszankodtam, hogy bosszankodom” – mondta két nappal a verseny után már nevetve a Vasas klasszisa.

Ugyanakkor tisztában van vele, hogy a hosszabb felkészülés után megvívott versenyeknél – mint a tavalyi olimpia volt, vagy az idei augusztusi budapesti világbajnokság lesz – ilyen nem fordul elő vele.

Áron erre a versenyre is úgy utazott ki, szeretne érmes helyen végezni, de ez a német elleni vereséggel ezúttal meghiúsult. Ugyanakkor tudja jól, lesz még idén lehetősége javítani, és egyébként is augusztusra akar igazán csúcsformába kerülni.

„Nem dőlök a saját kardomba estem már ki korábban is Vk-versenyen. Szerencsére a csapatban sikerült javítani. A csapatverseny egyébként is mindig kicsit más. Mindenki félreteszi az egyéniben szerzett győzelmeket, sérelmeket, és a csapatáért küzd mindenki. Most mindenkinek jól jött ki a lépés, úgy gondolom valamennyi csapattag nagyon jól vívott, elsősorban ennek köszönhető a győzelmünk” – értékelte a csapat teljesítményét.

Áron erre a hétre pihenőt kapott, de természetesen a fizikai edzéseket ilyenkor sem hagyja ki. A jövő héten tréningek, majd azt követően moszkvai edzőtáborozás vár rá, ahol az orosz válogatottal együtt készülnek. Így ha máshol nem, legalább a felkészülés során „bosszút állhatnak rajta” az oroszok.

A bejegyzés trackback címe:

https://molcsapat-vivas.blog.hu/api/trackback/id/tr805177298

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása