MOL csapat Vívás Blog

Szilágyi Áron az Eb-n a csapatversenyben igazolta klasszisát

2013.06.25. 08:55 | MOL Csapat Blog | Szólj hozzá!

szilagyi2.jpgA zágrábi vívó Európa-bajnokságon az olimpiai bajnok Szilágyi Áron egyéniben a legjobb 32 között búcsúzott, miután vereséget szenvedett az olasz Enrico Berrétől. Áron a meglepő búcsú után úgy fogalmazott, önmagához méltatlanul vívott, de igyekszik a csapatversenyen javítani.

Ez sikerült is, hiszen főszerepet vállalt abban, hogy a magyar együttes (Szilágyi Áron, Iliász Nikolász, Gémesi Csanád, Gáll Csaba), amely az idei Világkupa versenyeken három bronz-, egy ezüst- és egy aranyérmet szerzett, ezüstéremmel zárja a kontinensvetélkedőt.

Somlai Béla vezetőedző csapata a spanyolok, a németek és az ukránok legyőzése után a döntőben, fordulatos küzdelemben, mindössze öt tussal maradt alul az olaszokkal szemben. 

„Az egyéni verseny nem úgy sikerült, ahogy szerettem volna. Nem éreztem az akciókat, a távolságot és már nap elejétől fogva nehézkesen ment a mozgás” – mondta a londoni olimpia első magyar aranyérmét szerző klasszis, aki éppen az ötkarikás játékok után beszélt arról, hogy sokszor már a reggeli ébredésnél lehet érezni, hogy ki, milyen formában van.

Áron elárulta, már a melegítésnél érezte, hogy nem annyira harmonikus a mozgása, mint amikor jól vív. Ugyanakkor azzal is tisztában van, volt már arra is példa, hogy akkor is eredményes tudott lenni, amikor nem érezte topon magát. Ehhez „csak” annyi kellett, hogy meg kellett harcolnia minden egyes pontért, hogy továbbjusson a körökből.

„Most ez nem sikerült, és rögtön az első táblás meccsemen ki is kaptam egy papíron gyengébb olasz versenyzőtől. Sokan mondták, hogy nem ez az év versenye, de én csalódott voltam, számomra fontos volt az Eb, jó lett volna egy jó eredményt elérni. Sokáig azonban nem rágódhattam, hiszen a gyors búcsú ellenére magam mögött kellett hagynom a gondjaimat, hiszen egy nap szünet után rendezték a csapatversenyt” – mondta Áron arról, mennyi ideig rágódott a váratlan vereségen.

„Az egyéni után az volt a legfontosabb feladatom, hogy azt elfelejtsem. Ezt egy hosszabb edzéssel próbáltuk áthidalni, az volt a taktika, hogy ezt a rossz érzést kivívjam magamból. Több ötpontos meccset is vívtam a csapattársakkal, és ezek során egyre jobb lettem, kezdtem magamra találni” – mondta Áron arról, miként készült fel a csapatversenyre.

Ez utóbbi külön feladat volt számára, hiszen ahogy ő fogalmazott, amíg a Világkupa-sorozatban egyéniben jól szerepelt, a csapatban nem igazán jöttek össze a dolgok. „Most ez fordítva volt, szerencsére jól ment a csapatban, a saját teljesítményemmel elégedett vagyok a csapatversenyen, de ehhez nagyban kellettek a csapattársak is” – mondta a Vasas kardozója.

A bejegyzés trackback címe:

https://molcsapat-vivas.blog.hu/api/trackback/id/tr755376938

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása