MOL csapat Vívás Blog

Szilágyi Áron az idei hat Világkupán ötször is dobogóra állt

2013.05.13. 09:20 | MOL Csapat Blog | Szólj hozzá!

áron 3.jpgSzilágyi Áron ezüstérmet szerzett a férfi kardvívók legutóbbi, chicagói Világkupa-versenyén. Az olimpiai bajnok vívó sorrendben kanadai, orosz, fehérorosz, amerikai és olasz ellenfelet győzött le, a döntőben azonban vereséget szenvedett az erdélyi származású, de német színekben versenyző Szabó Mátyástól.

Az idei Világkupákon eddig egy arany, három bronzérmet és egy ötödik helyet szerző magyar klasszis már 14-10-re is vezetett, de végül 15-14-re alulmaradt.

„Semmi különös nem történt, én a páston úgy éreztem ugyanazt vívom, mint addig, amivel vezettem is már négy ponttal. Ellenfelem azonban váltott, nagyon erőszakos volt, én viszont elfáradtam a nap végére. Megesik az ilyen, hiszen korábban is kaptam már ki ilyen előnyből, de nyertem is már ekkora hátrányból” – mondta Áron.

A Vasas kiválósága elmondta, nem fog messzemenő következtetéseket levonni ebből az eredményből. Az idei világkupa sorozattal így is elégedett, hiszen ahogy korábban is elmondta, éremmel nem szokott elégedetlen lenni, és úgy érzi, az ötödik hellyel sem kell szégyenkeznie. Két hét múlva még lenne Varsóban egy Világkupa viadal, de arra már nem utazik el, hiszen a világranglista vezető helyét már nem befolyásolja.

A kardcsapat a hetedik helyen végzett a 25 válogatott között, de teljesítményét jelentősen befolyásolta, hogy Szilágyinak a románok elleni negyeddöntőben, 39–41-es állásnál egy együttes találatnál megsérült a könyöke, így a folytatásban már nem lépett pástra.

„Valami begyulladhatott a könyökömben, de szerencsére nem komoly. Az előző világkupákon is éreztem, de nem tulajdonítottam neki nagy figyelmet. A románok ellen viszont éreztem, nem mehet tovább. Lehet, hogy bírtam volna tovább is, de ez amolyan megelőző lépés volt” – mondta a sérüléséről.

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy nem csak ő szenvedett sérülést, Iliász Nikolász ujja is megsérült az egyéni versenyek során, így a csapatban nem is tudott vívni. Az Egyesült Államok ellen Szatmári András ütközött ellenfelével, neki a lábujja fordult vissza. Úgy véli, ezek után nem értékelhető úgy a csapat teljesítménye, mint ha teljesen egészségesen álltak volna fel.

„Az év elején nem hittem volna, hogy egyéniben és csapatban is ilyen jól szerepelünk. Eddig egyéniben 2-3 érmet szoktam nyerni a világkupákon, idén pedig ötöt. Nem számítottam rá, hogy a hat versenyből csak egyszer nem leszek érmes. Örülök, hogy kiegyensúlyozott a formám, hiszen korábban előfordult, hogy nyertem egy világkupa versenyt, a következőn meg kiestem a 64 között” – értékelte egyéni teljesítményét Áron.

Kiemelte, a csapat sikereinek még inkább örül, hiszen a Világkupa győzelmek azt jelentik, hogy jó úton járnak. A sikertelen olimpiai kvalifikáció után kellett összeszedni magukat, és úgy érzi az eddigi teljesítmény, bizakodásra adhat okot az augusztusi budapesti világbajnokság előtt.

„Chicagóban sok mindent láttam, de a csúcs egyértelműen az volt, hogy kimentünk a Chicago Bulls - Brooklyn Nets NBA kosárlabda mérkőzésre, amelyen fantasztikus hangulat volt” – mondta Áron, aki viccesen hozzátette, örülne, ha a budapesti vb-n is hasonló hangulatban vívhatnának.

A bejegyzés trackback címe:

https://molcsapat-vivas.blog.hu/api/trackback/id/tr995297332

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása