MOL csapat Vívás Blog

Szilágyi Áron: Egyszerűen túlgondolkoztam az akciókat

2013.08.13. 12:27 | MOL Csapat Blog | Szólj hozzá!

szilagyi1.jpgA hetedik helyen végzett a Szilágyi Áron, Gémesi Csanád, Iliász Nikolász, Gáll Csaba alkotta magyar válogatott a férfi kardozók szombati csapatversenyében, a budapesti MOL vívó-világbajnokságon.

A magyar együttes remekül kezdett, hiszen 45-40-re legyőzte Peking olimpiai bajnokát Franciaországot, a legjobb 16 között viszont 45-44-re kikapott a londoni játékok ezüstérmesétől Romániától. A magyar válogatott az 5-8. helyért az olaszokkal vívott, ám azon az összecsapáson 45-41-es vereséget szenvedett, majd az amerikaiakat Szilágyi Áron döntő találatával 45-44-re verte, így végül a hetedik helyen zárta a világbajnokságot.

Az olimpiai bajnok Szilágyinak az egyéni és a csapatverseny során háromszor kellett döntő tusért harcolnia, és amíg az egyéni elődöntőben, valamint a románok ellen elbukta, addig az amerikaiak elleni helyosztón megnyerte ezt a lélektani harcot.

„Nehéz még ezekre a helyzetekre reagálni. Valószínűleg hosszú órákat fogjuk majd elemezni ezeket az utolsó tusos szituációkat. Sajnálom, hogy nem sikerült az egyéniben és a románok ellen sem bevinnem a győztes találatot, egész egyszerűen mindkét alkalommal rossz döntést hoztam” – mondta a Vasas klasszisa két nappal a csapatverseny után.
 
Áron elmondta, igazából nem tudja mennyire volt ez mentális probléma. „Az egyéni elődöntőben vállaltam egy kockázatot, ami sajnos nem jött be, de azt nem gondolnám, hogy mentálisan elfáradtam. A románok ellen sorozatban adtam öt tust, majd én kaptam be ötöt. Nem csak az utolsó tust, de az előző négyet is én kaptam, amit leginkább a szellemi fáradtság, kimerültség okozhatott. Ugyanakkor az USA ellen bejött, amit akartam” – mondta Szilágyi.

„Nagy bizonyítási vágy volt bennem, nagyon akartam, hogy ott legyünk a legjobbak között. Ez a tűz mutatkozott meg a románok elleni utolsó asszóban, az első öt tusban, ami 44-41-ig volt elég. Amikor a román beadta az első jó tust, elbizonytalanodtam, valamiért már nem tudtam azzal a tűzzel menni tovább, mint korábban. Egyszerűen túlgondolkoztam az akciókat. Sokkal bonyolultabban akartam megoldani mint kellett volna, pedig ellenfelem egy egyszerű vívó volt, viszont nagyon tudatosan csinálta amit csinált” – mondta Áron - roppant sportszerűen, nem a bírókat okolva - arról, miért bukta el a románok elleni döntő párharcot.

„Ott és akkor abban a szituációban többet akartam belelátni abba az asszóba, mint amennyi benne volt. Egy vb negyeddöntőn hajlamos azt gondolni az ember, hogy az a világ legszínvonalasabb asszója. Pedig csak úgy kellett volna vívnom, mint ha edzésen lennénk, de sajnos nagyon magával ragadott a hév. Az ugyanakkor érdekes, hogy a londoni győztesek közül senki nem tudott vb-címet szerezni” - mondta Áron, aki bekerült a Nemzetközi Vívószövetség (FIE) sportolói bizottságába a 2013–2017-es időszakra.

Áron külön kiemelte a magyar szurkolókat, akik még a helyosztókon, többek között az olaszok elleni vereség után is úgy szurkoltak, mintha a világbajnoki döntőben vívnának legjobbjaink. „Nagyon aranyosan voltak a szurkolók, végig ott maradtak velünk, fantasztikus volt látni, hogy még az olaszok elleni vereség után is miként buzdítottak. A hetedik hely megszerzése után pedig percekig tapsoltak minket, nem véletlen, hogy egy kicsit még én is elérzékenyültem” – mutatott rá Áron arra, mitől is volt fantasztikus az idei vívó vb.

A bejegyzés trackback címe:

https://molcsapat-vivas.blog.hu/api/trackback/id/tr905458651

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása