MOL csapat Vívás Blog

Szilágyi Áron: Dühös voltam és vagyok is magamra

2013.08.09. 07:54 | MOL Csapat Blog | Szólj hozzá!

szilagyi2.jpgAz olimpiai bajnok Szilágyi Áron bronzérmet szerzett a budapesti MOL vívó-világbajnokságon a kardozók egyéni versenyében. A londoni ötkarikás játékokon az első magyar aranyérmet nyerő vívó az elődöntőben az orosz Kovaljovval került össze, aki egy tussal legyőzte. Szilágyi pályafutása legjobb egyéni eredményét érte el világbajnokságon, mégis vegyes érzésekkel gondol erre a bronzéremre. 

Szilágyi a spanyol Sergio Escudero, a román Ciprian Galatanu, a 2004-ben olimpiai aranyérmes, és vb-címvédő olasz Aldo Montano és Gémesi Csanád magabiztos legyőzésével jutott az elődöntőig, ahol egy végletekig kiélezett küzdelemben 15-14-re kikapott az orosz Nyikolaj Kovaljovtól.

„Egy nappal a verseny után most már sikerült picit átgondolnom az egészet. Azonban még mindig kettős érzések dolgoznak bennem. Nagyon boldog vagyok, hogy egy hazai rendezésű világbajnokságon, itthon dobogóra állhattam, hiszen rengetegen voltak kint és fantasztikus hangulatot teremtettek. Ugyanakkor picit csalódott vagyok, úgy érzem, ha az utolsó akciómat jobban kidolgozom, meglehetett volna a döntő is” – értékelt csütörtök délelőtt a Vasas vívója.

Áron úgy véli, igaza van mesterének Somlai Bélának, kicsit talán elkapkodta az utolsó akcióját. Úgy érezte lépnie kell, váratlan akciót kell csinálnia, ami akkor jó ötletnek tűnt. Összességében úgy érzi a hazai közönség nagyon sokat segített neki és jelentősen hozzájárult ahhoz, hogy éremmel zártja az egyéni küzdelmeket.

A döntő után egyből úgy fogalmazott, nem készült fel annyira a saját hibáiból, mint az ellenfelééből. „Minden verseny, így a világbajnokság előtt is készülünk az ellenfelekből, megpróbáljuk elemezni őket. Az oroszt is elemeztük, ugyanakkor látszott az asszó képén, hogy ő jobban fel volt készülve belőlem. És hiába készültem fel belőle, arra nem készültem, hogy ő tudja mi az achilles sarkam” – mondta Áron.

Szakemberek szerint londoni győzelmekor „kegyelmi állapotban” vívott, most azonban ő is úgy érzi nem volt meg ez a varázs. „Az első négy asszóm hasonló hangulatban telt, mint Londonban. Domináltam az történt a páston, amit én akartam. Ez az érzés az elődöntőre elveszett, ennek köszönhetően az orosz tudott irányítani, kezdeményezni” – értékelte Áron az egész napot.

Szomorkodnia mindenesetre így sincs oka, hiszen menet közben egy olimpiai bajnokot is legyőzött. Ez azért is értékes fegyvertény, mert a Montano elleni egy nagyon nehéz asszó volt. Az olasz roppant technikás és emellett manipulatív, így próbálja mentálisan kikészíteni az embert. Áron elismerte, alaposan elfáradt abban az asszóban.

Áronnak felelevenítettük az elődöntő legizgalmasabb pillanatait is, vajon ő miként emlékszik vissza rá. 4-3-as vezetésénél az orosz támadott, a magyar klasszis majdnem lesett a pástról, majd olyan rohamba kezdett, hogy ellenfele szinte elszaladt, és az akció végén egy remek vágással Ároné lett a pont, amit a közönség hatalmas ovációval fogadott.

„Erre a pontra én is emlékszem, fel-le kergettük egymást, míg végül egy kontra riposzttal sikerült beadnom a találatot. Hatalmas élmény volt sokáig emlékezni fogok rá, miként a közönség reakciójára is. Látványos találat volt, amikor bevittem tudta, hogy ezt még egy laikus közönség értékelni fog”.

Ugyanakkor azt nem érti, hogy 6-5-ös vezetésénél miért vették el a teljesen szabályos találatát. „Számomra is érthetetlen volt, miért nem kaptam meg a tust, utána visszanéztem az összecsapást és egyértelműen nekem kellett volna megkapni az együttes találat helyett. Később az orosz egyenlíteni tudott, de szerencsére így is én fordulhattam előnnyel” – mondta Áron a meccs legvitatottabb pontjáról.

11-13-ról sikerült feljönnie 13-13-ra, azonban nem tudta ezt a lelki előnyt kihasználni, és nem sokkal később14-14 után Kovaljov vitte be a döntő találatot. „A nap elején voltam igazán mentálisan erős, az első négy asszóban. Az elődöntőben nem voltam a topon mentálisan, amit ez az eset is jól mutat, talán ez is közbejátszott a vereségben. Ezért történhetett meg az, hogy az utolsó akciónál nem koncentráltam, annyira előkészítetlenül próbáltam meg bevinni.

Áron épp a vb előtti sajtótájékoztatón mondta el nekünk, hogy a döntő pillanatokban – 14-14-nél vagy csapatban 44-44-nél vagy biztos, vagy váratlan megoldást kell választani. „Én az utóbbival szeretem volna előrukkolni, olyannal, amire nem számít. Ez nem jött össze, ugyanakkor én hibáztam, hiszen lábbal nem volt előkészítve nem tudtam olyan dinamikával megcsinálni, ahogy kellett volna. Dühös voltam és vagyok is magamra, de akkor úgy éreztem ezt kell csinálnom” – mondta Áron, aki bízik benne a csapatversenyek során sikerül visszavágni az oroszoknak. 

A bejegyzés trackback címe:

https://molcsapat-vivas.blog.hu/api/trackback/id/tr545452839

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása